Paide juurtega Anvar Salomets juhib Rail Baltica Eesti-poolset ehitust

Eesti, Läti ja Leedu valitsused on üksmeelel: viie aasta pärast peaks Rail Baltica kiirrong liikuma 249 kilomeetri tunnikiirusega Tallinnast Varssavisse. Projekti Eesti-poolset tööd juhib Anvar Salomets, kes on pärit Paidest ja kelle vastutada on, et meie osa sellest rahvusvahelisest raudteest valmiks tähtajaks.

Eestis on praeguseks sõlmitud lepingud ligi 200 kilomeetri raudteetaristu ehitamiseks, millest tööd käivad enam kui pooltel lõikudel. 2030. aastaks peaks valmis olema kogu põhitrass koos kohalike peatustega, mis ühendavad Eesti senisest kiiremini nii omavahel kui ka ülejäänud Euroopaga. Lisaks põhitrassile valmivad paralleelselt uued viaduktid, ökoduktid ja raudteetammi lõigud, mis muudavad liikumise turvalisemaks ning keskkonnasõbralikumaks.

Salomets rõhutab, et Rail Baltica toob kasu igale Eesti piirkonnale, mitte ainult pealinnale. Kiirem ühendus loob töö- ja õppimisvõimalusi, toetab ettevõtlust ning toob turiste ka väiksematesse keskustesse. “Kui Eesti liigub, võidab sellest iga eestlane,” ütleb ta.

Paidest pärit projektijuhi käe all valmib seega ühendus, mis paneb liikuma mitte ainult rongid, vaid ka kogu riigi arengulood. Rail Baltica ehitus on juba alanud mitmel lõigul ning tänavu jõuavad mitmed objektid reaalsesse ehitusfaasi. Paide seisukohalt on see lugu inimesest, kelle juured on Kesk-Eestis, ent kelle töö aitab kujundada tulevikku kogu mandril.